وبلاگ نویسی در بازاریابی محتوایی چه اهمیتی دارد؟

وبلاگ‌نویسی یکی از جذاب‌ترین رویکردهای بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود. یک وبلاگ درصورتی که به‌خوبی مدیریت شود، می‌تواند باعث افزایش ترافیک وبسایت، بهبود سئو و افزایش آگاهی مخاطبان از برند شود. جالب است بدانید که 72 درصد کارشناسان بازاریابی محتوایی، تولید محتوا در قالب وبلاگ نویسی را اهرم قدرتمند موفقیت برند در سال 2020 می‌دانند.

این روزها بازاریابی محتوایی یعنی همه چیز و همه جا؛ حتی همین حالا که در حال خواندن این مطلب هستید، بازاریابی محتوایی برایتان قابل لمس است.

یک تعریف جالب و کاربردی از بازاریابی محتوایی:

“بازاریابی محتوا یکی از عمده تکنیک‌های بازاریابی توسط تهیه و توزیع منظم محتوای ارزشمند و مرتبط با نیاز کاربران برای جلب توجه مخاطبین کاملا مشخص با هدف سودآوری از عکس‌العمل مشتری است.”

گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب قصد دارد تا به برخی از مهم‌ترین مزایای وبلاگ‌نویسی اشاره کند تا شما همراهان گرامی بیشتر با این تکنیک در بازاریابی آشنا شوید. همچنین برای شروع یا ارتقاء تکنیک های وبلاگ‌نویسی می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. در ادامه با شش مزیت وبلاگ نویسی آشنا می‌شوید:

1-بهتر دیده می‌شوید: موتورهای جستجو عاشق محتوای جدید و به روزی هستند که مرتبط با کلیدواژه‌های موردنظر کاربران وبسایت‌ها است. به‌صورت منظم و مداوم در وبلاگ خود مطالب جدید و مرتبط با هدف هایی که پیش رو دارید، به اشتراک بگذارید تا شانس شما برای دیده شدن در صفحات نخست موتورهای جستجو افزایش یابد.

2-به یک متخصص تبدیل می‌شوید: قدرت در دستان دانش است. کافی است به مخاطبین و رقبای خود ثابت کنید که به آنچه درباره آن صحبت می‌کنید تسلط داشته و تخصص گسترده‌ای در آن زمینه دارید تا جایگاه شما را به‌عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود پذیرفته و به شما احترام بگذارند.

3-به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید: وبلاگ‌نویسی یک از بهترین روش‌ها برای دسترسی به مخاطبانی است که حتی بسیار دورتر از موقعیت جغرافیایی شما قرار دارند. شاید برخی از آنها در یک کشور دیگر زندگی کنند و با جستجوی کلیدواژه‌ها به مطالب وبلاگ شما هدایت شوند. آنگاه می‌توانید با افتخار اعلام کنید که علاوه بر محله، شهر و کشور خود از سراسر دنیا مخاطبان وفاداری دارید.

4-اعتبار شما را بالا می‌برد: انتشار محتوا و اطلاعات درباره صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، می‌تواند توجه رهبران آن صنعت را جلب کند. آنگاه پیشنهادهای همکاری در سطح های مختلف شما را به یک چهره قدرتمند و شناخته‌شده در صنعت‌تان تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

5-دامنه شهرت برندتان را دوچندان می‌کند: اگر منظم و حساب شده به تولید محتوا بپردازید و وبلاگ را به روز کنید. هر روز کاربران بیشتری به بخش وبلاگ مراجعه می‌کنند و رفته رفته این جامعه مخاطبان گشترده‌تر می‌شود. با قرار دادن لینک عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید بخش از این مخاطبان را متوجه فعالیت خود در دیگر پلتفرم های فضای آنلاین کنید. این کار منجر به آگاهی بیشتر افراد از برند شما می‌شود.

6-بازدید وبسایت بالاتر می‌رود: از آنجایی‌که وبلاگ شما در دل وبسایتتان قرار گرفته است، افراد برای آنکه محتوای وبلاگ‌ شما را بخوانند باید به وبسایت شما مراجعه کنند. بر همین اساس طی این فرایند امکان بازدید کاربران از بخش‌های دیگر وبسایت نیز افزایش می‌یابد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *