باوجود اینکه تعداد کاربران لینکدین نسبت به دیگر شبکههای اجتماعی کمتر است، اما باید بدانید کاربرانی که در این شبکه حضور دارند، به نوعی در یک شغل متخصص و حرفهای هستند. از این رو، روابطی که در این شبکه شکل مگیرد، ارتباطات شغلی قویتری را نسبت به دیگر شبکهای اجتماعی ایجاد میکند.
رید هافمن، موسس لینکدین میگوید: “یک ارتباط قوی، مهمتر از چندین رابطه معمولی است”.
ورود به لینکدین سرمایه گذاری است؛ چراکه، فعالیت در این شبکه نه تنها به ایجاد ارتباط با افرادی که در یک تخصص شغلی فعالیت دارید، ختم نمیشود، بلکه به دستیابی فرصتهای جدید و مهم شغلی نیز میانجامد. گروه رسانهای کاما با هدف آشنایی بیشتر شما همراهان گرامی، در این مطلب قصد دارد تا به ویژگیهای مهم حضور در این شبکه محبوب کسب و کارها بپردازد. اما پیش از آن به چند آمار جالب درباره لینکدین توجه کنید:
1-کاربران لینکدین بهطور میانگین درآمد سالانه بیشتری نسبت به کاربران دو شبکه فیسبوک و اینستاگرام دارند.
2-لینکدین حدود 675 میلیون کاربر فعال دارد که این مقدار در سال 2019 برابر با 620 میلیون بود.
3-حدود 50 درصد از آشناییهای اینترنتی با مشتری در بستر لینکدین، منجر به فروش شدهاند.
4-کاربران فعال لینکدین بهطور میانگین روزانه 9 دقیقه در آن فعالیت دارند.
5-در هر ثانیه دو عضویت جدید به لینکدین اضافه میشود.
برای موفقیت در کسب وکارتان یک صفحه در لینکدین ایجاد کنید
شما به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار میتوانید علاوه بر ایجاد پروفایل در لینکدین یک صفحه مختص کسب وکار نیز در آن را بیندازید. برای این منظور لازم است به چند نکته به خوبی دقت کنید:
1-در انجام برندینگ، هماهنگ و استوار عمل کنید. باید بدانید در تمامی پلتفرمهای دیگر نیز هماهنگ با یکدیگر و طبق چارچوبهای تعیینشده توسط برندتان عمل کنید. به عنوان مثال مطمئن شوید که تصویر کاور، تصویر پروفایل، عبارات کلیدی استفادهشده و هشتگهای برندتان در تمامی شبکههای اجتماعی یکسان باشد.
2-سادگی سرلوحه کارتان باشد. همچنان که اطلاعات مفید و مرتبط با کاربران به اشتراک میگذارید، سعی کنید اطلاعات شما تا جای ممکن برای همه قابل فهم باشد. تا جای ممکن از اصطلاحات صنفی پیچیده، مطالب طولانی و مباحث تاریخی دوری کنید.
3-قابلدسترس باشید. کاربر باید بتواند به راحتی از بین انبوه وحشتناک صفحات شما را پیدا کند و انجام این موضوع وظیفه شماست. با استفاده از کلمات کلیدی کاربران بهراحتی صفحه شما را یافته و از مطالب آن استفاده خواهند کرد.
4-کاربرانی وفادار پرورش دهید. زمانی که کار ایجاد صفحه خود را به پایان رساندید، نوبت به جذب چند کاربر وفادار میرسد. میتوانید با کارکنان خود شروع کنید. همچنین از آنها بخواهید که در معرفی این صفحه به دیگران به شما کمک کنند.
برای آن دسته از کسب و کارهایی که به صورت آنلاین فعالیت میکنند و حیات آنها وابستگی زیادی به بهبود عملکرد وبسایت شرکت دارد، لینکدین یک فرصت طلایی است. از آنجایی که این شرکت در تملک مایکروسافت قرار دارد، گوگل اهمیت ویژهای به پروفایلهای این شبکه برای رتبه دهی به مطالب میدهد. به بیان دیگر، ایجاد پروفایل در لینکدین به میزان قابل توجهی شما را در انجام فرایند بهبود سئو یاری میرساند. البته، ایجاد پروفایل به تنهایی کافی نیست و این فعالیت منظم و تولید محتوای کاربرپسند است که شما را در این مسیر بیرقیب میکند.