۴ سوال در بازاریابی محتوایی که باید از خودتان بپرسید

بازاریابی محتوایی به شما فرصت داستان‌سرایی و خلق ایده می‌دهد، اما زمانی می‌توانید خود را موفق بدانید که داستان شما جذاب باشد و خلق ایده‌های‌تان در مسیر درست اشتراک قرار بگیرد. هنگامی که داستان سرایی تعاملی و توانایی پیشبرد ایده‌ها با کلمات، تصاویر و فیلم به درستی انجام شود، می‌تواند تاثیرات مثبتی در کسب و کار شما داشته باشد. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب به ارائه نکاتی می‌پردازد که برای شروع یک استراتژی موفق بازاریابی محتوایی به آنها نیاز دارید. اگر می‌پرسید: چگونه؟ به شما پیشنهاد می‌دهیم با چرا شروع کنید!

 

1-هدف داشته باشید. چرا؟

هدف گذاری اولین سنگ بنای موفقیت در بازاریابی محتوایی است. اینکه بدانید محتوا قرار است چه خدمتی به کسب و کار شما کند و چه کاری برای مخاطبانتان انجام دهد، می‌تواند چراغ راه این مسیر پر پیچ و خم باشد. برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان محتوایی پیش می‌آید که کمی پس از شروع مسیر در تولید محتوا سردرگم می‌شوند، آنگاه بهتر است به اهدافی که از قبل مشخص کرده‌اید، رجوع کنید تا بتوانید بار دیگر بازاریابی محتوایی را در مسیر پاسخ به نیاز مخاطب پیش ببرید.

2-مخاطبان خود را بشناسید. چه کسی؟

اکنون زمان آن است که بدانید مخاطب شما عاشق چه چیزهایی است؟ کدام شبکه اجتماعی را بیشتر می‌پسندد و در آن فعالیت دارد؟ از همه مهم‌تر اینکه دغدغه او چیست و با چه چالش‌هایی رو به رو می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها باید بتوانید مخاطب خود را به خوبی رفتارشناسی کنید. از همه ابزارهای موجود برای شناخت مخاطب خود استفاده کنید. برای مثال به بخش اینسایت اینستاگرام مراجعه کنید و این بار بادقت بیشتری به بررسی فاکتورهای، سن، جنسیت، میزان بازدید و زمان‌های پربازدید بپردازید.

3-محتوای ارزشمند تولید کنید. چه چیزی؟

حالا زمان تولید است. بزرگترین چالشی که همواره در بازاریابی محتوایی به چشم می‌خورد، تولید محتوا است. همواره به خاطر داسته باشید که نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. بسیاری از کارشناسان تولید محتوا همیشه این پرسسش را مطرح می‌کنند که چه موضوعی می‌تواند مورد پسند مخاطبان باشد؟ حقیقت آن است که کشف این پرسش تا حدودی به آزمون و خطا بستگی دارد. کمی پس از انتشار محتوا می‌توانید بازخوردهای آن را به عنوان ملاک علاقه کاربران تلقی کنید و موضوعات بعدی مطالب تولیدی را بر آن اساس انتخاب کنید.

4-انواع قالب‌های محتوایی را امتحان کنید. چگونه؟

از مطالب وبلاگ گرفته تا پست‌های اینستاگرام، توئیت‌های پی در پی، اینفوگرافیک، عکس، فیلم، پادکست و غیره، هرچه در انتشار محتوا تنوع ایجاد کنید، دریچه‌های بیشتری را برای جذب مخاطب ایجاد کرده‌اید. به عقیده کارشناسان نحوه انتشار محتوا به اندازه خود محتوا اهمیت دارد و شما به عنوان صاحب یک کسب وکار باید بتوانید صدای برندتان را به شکل‌های مختلف به گوش مخاطبانتان برسانید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *