آمازون چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش استفاده می‌کند؟

وبسایت آمازون با اینکه از شهرت جهانی در فروش آنلاین محصولات مختلف برخوردار است، اما با شیوع کرونا توانست با سرعت بیشتری از رقبا پیشی بگیرد. نیاز کاربران به خریدهای اینترنتی بیش از گذشته این وبسایت را در جمع فروشگاه‌های آنلاین مطرح کرد، تا جایی‌که جف بزوس، مالک این شرکت با سود حاصل از خدماتی که وبسایت ارائه می‌دهد توانست درآمد هنگفتی به دست آورد و با فاصله زیادی از رقبا به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شود.

شرکت آمازون از همه ظرفیت‌هایی که برای افزایش فروش در اختیار دارد، به نحو احسن استفاده می‌کند. یکی از قابلیت‌هایی که بسیاری از شرکت‎ها و کسب و کارهای اینترنتی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش است. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب با هدف آگاهی از نقاط ضعف و قوت کسب و کارهای اینترنتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی به بررسی عملکرد شرکت آمازون در این شبکه‌ها پرداخته است. در ادامه با شیوه استفاده آمازون از فیسبوک، توئیتر و پینترست آشنا می‌شوید:

فیسبوک

صفحه آمازون در فیسبوک بیش از 29 میلیون لایک دارد و بی‌تردید این عدد بزرگی است. اما اگر نگاه مختصری به پست‌های اخیر آمازون و فعالیتی که در این پلتفرم دارد، بیاندازید، متوجه دلیل این محبوبیت می‌شوید. آمازون خیلی سریع و مودبانه تقریبا به همه کامنت‌ها پاسخ می‌دهد و اطلاعات جالب و کاربردی در قالب متن و لینک به کاربران معرفی می‌کند. اما شاید راز موفقیت آمازون در پاسخ به کامنت‌ها، برقراری روابط انسانی است. ادمین‌های صفحه فیسبوک آمازون کاربران را با نام کوچک در کامنت خطاب می‌کنند و در آخر نیز نام کوچک خود را به عنوان فردی که پاسخ داده می‌نویسند.

وقتی کسی سوالی می‌پرسد، آمازون به آن جواب می‌دهد. وقتی کسی دچار سردرگمی شده است، پاسخی مفید ارائه می‌شود. از طرفی، آمازون کاربران را به ایجاد تعامل و گفتگو دعوت می‌کند، همان چیزی که برای موفقیت یک برند در شبکه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

آمازون از قابلیت تبلیغات محصول در فیسبوک نیز استفاده می‌کند. این شرکت نسبت به مناسبت‌های پیش رو حساس است و تبلیغات بر اساس مناسبت‌ها را در استراتژی بازاریابی خود قرار داده است. به عنوان مثال، وقتی به روز جهانی مادر نزدیک می‌شویم، فیسبوک هدیه‌های جالب و خاطره‌انگیزی را به فالوئرها پیشنهاد می‌کند که هر کاربر با انتخاب گزینه مورد نظر می‌تواند خیلی سریع آن را از آمازون سفارش دهد. همچنین، کاربران می توانند از تخفیف و کپن‌های خرید نیز برای این منظور استفاده کنند.

توئیتر

حساب کاربری آمازون در توئیتر بیش از 2.7 میلیون فالوئر دارد و بیش از آنکه یک منبع تبلیغات برای شرکت باشد، به معرفی خدمات گسترده و جانبی این شرکت مانند آمازون موزیک (Amazon Muzic) و پرایم ویدیو (Prime Video) می پردازد. همچنین، آمازون از توئیتر برای انتشار محتوای بلاگ نیز بهره می‌برد و به کسب و کارهای کوچکی که قصد فروش محصولات خود در وبسایت آمازون دارند، مشاوره و اطلاعات می‌دهد. از طرفی، اخبار دستاوردها و نوآوری‌های این شرکت را می توان در فید خبری توئیتر تماشا کرد. به بیان دیگر، آمازون از توئیتر به جای محیطی برای فروش مستقیم، به عنوان پلتفرم بازاریابی محتوایی استفاده می‌کند.

پینترست

صفحه پینترست آمازون جایی است که کاربران می‌توانند به دنبال ایده‌های خرید بگردند. پینترست اصلی ترین فروشگاه آنلاین آمازون در شبکه‌های اجتماعی است. هنگامی که کاربر با یک پین از آمازون مواجه می‌شود، می‌تواند روی آن کلیک کند و به سادگی به صفحه فروش محصول در آمازون وارد شود و خرید خود را انجام دهد.

همچنین آمازون از پینترست برای معرفی بخش‌های مختلف فروشگاه مانند: محصولات دست ساز، محصولات خانگی و همچنین محصولات ویژه بانوان استفاده می‌کند که در این مسیر بسیار موفق عمل کرده و کاربران زیادی را به مشتریان واقعی بدل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *