روانشناسی رسانه اجتماعی

بازاریابی به‌معنای فرایند ساخت، ارتباط، تحویل و تبدیل چیزی است که برای مشتریان، شرکا و در مقیاس بزرگتر جامعه ارزشمند است. بازاریابی در هسته اصلی آن فرایندی وابسته به روانشناسی است. و بیشتر از آنکه باعث ترغیب مشتریان برای خرید محصولات شما شود، روی تغییر گرایش آنها به‌سمت محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌دهید تمرکز دارد.

مفاهیم روانشناختی بازاریابی رسانه اجتماعی شامل رفتار، استراتژی‌های بصری و احساسات می‌شود. شناخت این مفاهیم و بکارگیری آنها در طرح بازاریابی در نهایت منجر به پیروزی کمپین شما خواهد شد. درواقع این موفقیت تنها به‌کمک رشد و پرورش گرایش و نیاز افراد به‌سمت محصولات و خدمات شما ممکن خواهد شد.

انسان‌ها عاشق اشتراک هستند

کاربران رسانه‌های اجتماعی گرایش بی‌حدی برای اشتراک محتوای خود با سایر کاربران شبکه دارند. محتوای اشتراکی آنها شامل انواع مختلف محتوا مانند تصاویر، ایده‌ها، مقالات، ویدئوها و غیره می‌شود.

نیویورک تایمز پژوهشی درباره گرایش افراد به اشتراک آنلاین محتوا انجام داد. نتایج این مطالعه نشان داد که 94 درصد از این افراد محتوای خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند چون تصور می‌کنند که این محتوا می‌تواند نقشی در بهبود زندگی مخاطبین آنها داشته باشد.

دلیل اساسی که افراد به اشتراک محتوا می‌پردازند ایجاد ارتباط است. تولید محتوایی که برای دیگران مفید باشد شاید بتواند به دست مخاطبان آنها نیز برسد. بنابراین نتیجه نهایی تهیه محتوای مفید افزایش آگاهی افراد از برند و ایجاد علاقه در آنها خواهد بود.

آیا به تاثیر رنگ‌ها روی ذهن شک دارید؟

ذهنیت نخست افراد از انسان‌های دیگر یا محصولات در 90 ثانیه نخستی شکل می‌گیرد که برای بار اول با آنها تعامل دارند و قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که می‌فهمیم 62 تا 90 درصد این قضاوت در گرو رنگ‌ها است.

مطمئن باشید که انتخاب رنگ مناسب برای کسب‌وکار یا کمپین‌های بازاریابی شما مهم است. این رنگ باید متناسب با شعار برند شما و چگونگی تعاملاتتان با مخاطبین باشد.

دلیل خرید 83 درصد از مصرف‌کنندگان رنگ‌ها هستند.

احساسات مانند یک بیماری عفونی هستند

به‌تازگی مقاله‌ای در علوم روانشناختی منتشر شد که نشان می‌داد با تحریک برخی از احساسات می‌توان شانس اشتراک پیام توسط دیگران را افزایش داد. به نظر می‌رسد رابطه مستقیمی میان اشتراک محتوا و انگیختگی وجود داشته باشد. به عبارت دیگر محرک‌های حسی می‌توانند باعث گذار اجتماعی شوند.

بعلاوه پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که هرچه پیام اشتراکی شما حاوی محتوای مثبتی باشد، امکان اشتراک آن توسط دیگران بیشتر است. یعنی گنجاندن پیام مثبت در محتوای بازاریابی می‌تواند شانس دسترسی افراد بیشتری را به آن فراهم کند.

نمی‌دانید چه پیامی وارد ذهن مخاطبین کنید؟ وارد مغز آنها شوید

شناخت رفتار و سلیقه مخاطبین می‌تواند در تولید محتوای مناسب برای آنها الهام‌بخش شما باشد. خود را جای آنها بگذارید تا ببینید چه محتوایی می‌تواند مشارکت آنها را جلب نماید. زود قالب تهی نکنید. می‌توانید با نفوذ به ذهن کاربران پیام خود را به دست افراد بیتشری برسانید. نیازهای آنها را بشناسید و در راستای رفع آنها اقدام کنید. محصولات و خدمات خود را بهبود بخشید تا پاسخگوی این نیازها باشند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *