چگونه در بازاریابی محتوا بی عیب و نقص عمل کنیم؟

بسیاری از صاحبان مشاغل خود را پرمشغله‌تر از آن می‌دانند که بتوانند به‌واسطه وبلاگ‌نویسی، بروزرسانی رسانه‌های اجتماعی، ساخت ویدئوها یا … با طرفداران خود تعامل منظم داشته باشند. ولی این موضوع درنهایت به کسب‌وکار آنها صدمه خواهد زد. مطمئن باشید که این منابع ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

تصاویر

تصاویر یکی از اجزای ناگسستنی بازاریابی محتوا محسوب می‌شوند و تقریبا تمامی پست‌ها و مقالات شما باید شامل آن باشند. فرقی نمی‌کند که قصد تولید چه نوع از محتوا را دارید، یک پست وبلاگی، بروزرسانی رسانه اجتماعی یا هر محتوای دیگری. سعی کنید که محتوای شما حداقل یک تصویر در دل خود داشته باشد.

برای آنکه مطمئن شوید تصویر انتخابی شما قدرت کافی برای جلب مشارکت کاربران دارد، به نکات زیر توجه کنید:

  • اندازه: چه تصویر انتخابی متعلق به خودتان باشد و چه آن را از رسانه‌های آنلاین پیدا کرده باشید، مطمئن شوید که بالاترین کیفیت ممکن را دارد. تک‌تک تصاویری که برای محتوای خود انتخاب می‌کنید، حکم نماینده کسب‌وکار شما را دارند. آیا می‌خواهید برند خود را با مشتی از پیکسل‌های تار معرفی کنید یا قصد دارید یک چهره شفاف از آن ارائه نمایید؟
  • چهره‌ها: در صورت ممکن در تصاویر خود از چهره افراد استفاده کنید. حتی درصورتی که بیننده محتوای شما این چهره را نشناسد، بهتر از اشیای بی‌جان با آنها ارتباط برقرار خواهد کرد. علاوه بر این، تصاویر دارای چهره افراد در الگوریتم برخی از سایت‌ها ازجمله فیسبوک اولویت بیشتری برای نمایش دارند.
  • سرمایه‌گذاری: بسته به اینکه برای پست‌های منظم خود در راستای اجرای استراتژی‌های بازاریابی به چند تصویر نیاز دارید، ممکن است سرمایه‌گذاری روی ساخت یک کارگاه عکاسی و تدوین عکس ایده بدی نباشد. داشتن چنین استودیویی می‌تواند اعتبار شما را در صنعتتان بالاتر ببرد.

تعامل با مشتریان

هرگز اهمیت خدمات پس از فروش به مشتریان را دست‌کم نگیرید. مشتریان راضی بزرگترین آرزو و سرمایه هر کسب‌وکار محسوب می‌شوند.

وظیفه شما پس از نوشتن و اشتراک یک مقاله یا هر نوع پست دیگر در رسانه اجتماعی به پایان نمی‌رسد. دنیای دیجیتال یک جاده دوطرفه است. باید یک گوش شنوا برای شنیدن صحبت‌های مشتریان خود داشته باشید، چراکه آنها انتظار پاسخ دارند.

تعامل با طرفداران در رسانه‌های اجتماعی اهمیت دارد، زیرا با این کار به آنها نشان می‌دهید که برای شما مهم هستند و حتی انتظار دارند که برای شما مهم باشند. طبق مطالعات Eptica زمان میانگین پاسخ:

  • به ایمیل‌ها نزدیک به 7 ساعت و 51 دقیقه
  • در رسانه فیسبوک 1 روز و 3 ساعت و 47 دقیقه
  • و در توییتر 1 روز و 7 ساعت و 12 دقیقه است.

این اعداد نشانگر زمانی هستند که معمولا طول می‌کشد تا کسب‌وکارها به کاربران پاسخ دهند، ولی طول زمانی که کاربران انتظار دارند پاسخ خود را دریافت کنند چقدر است؟ زمان موردانتظار کاربران به‌شکل وحشتناکی بسیار پایین‌تر از آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد است. به‌طور میانگین زمان مورد انتظار کاربران برای دریافت پاسخ:

  • برای ایمیل‌ها 6 ساعت
  • در رسانه فیسبوک 6 ساعت
  • و در توییتر 60 دقیقه است.

بنابراین ایجاد یک رابطه عمیق با مشتریان و طرفداران به هیچ وجه قابل‌چشم‌پوشی نیست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *