ویدیو قلب تپنده روابط عمومی

یکی از آموخته‌های ما از سال پیش مربوط به ویدیوها می‌شود. با نگاهی به پشت سر متوجه خواهید شد که تولید محتوای ویدیویی خوب، اصلا به‌معنای تولید یک محتوای صرف برای اشتراک در یک کانال اجتماعی خاص نیست؛ بلکه تاثیرگذارترین ویدیوها، ویدیوهایی هستند که با مشارکت بالا بتوانند از کانال‌های اجتماعی مختلف جان سالم به در ببرند. ولی پیش از همه اینها یک پرسش اساسی به ذهن می‌رسد. محتوای ویدیویی چرا اهمیت دارند؟

محتوای چاپی همچنان در سرازیری سقوط هستند

هرچند که متخصصین روابط عمومی اعتیاد خاصی به باز کردن روزنامه و خواندن مطالب موردعلاقه خود در قالب محتوای چاپی دارند، ولی این علاقه در حال تبدیل شدن به یک رویا است. هر روز بر شما روزنامه‌هایی که از شاخ و برگ خود کاسته و به هفته‌نامه تبدیل می‌شوند، افزوده می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز روزنامه‌ها اورژانسی بودن آنها است. ولی با پیشرفت فنّاوری‌های نوین، دیگر هیچ فردی دلیلی برای منتظر ماندن برای چاپ شدن روزنامه فردا صبح ندارد. بنابراین گذار به دنیای دیجیتال همچنان ادامه خواهد داشت و محتوای ویدیویی همچنان پرچمدار این دنیا خواهند بود.

اتاق‌های دیجیتال در حال فروکش کردن هستند

شیب نزولی تنها محدود به محتوای چاپی نبوده و این معضل گریبانگیر انتشارات دیجیتالی نیز شده است. انتشارات دیجیتال مانند BuzzFeed و Mashsble نیز برای آنکه از صحنه رقابت خارج نشوند، متقبل تحولات زیادی شده‌اند. ای بدان معنا است که افراد به‌دنبال اخبار و اطلاعات سریع‌تر هستند و نیاز به اتاق‌های خبری دارند که با کمترین امکانات بهترین خدمات را ارائه نمایند. همچنین با بودجه‌های محدود کنونی، تولید ویدیوهای منحصربه‌فرد به یکی از بزرگترین آرزوهای اتاق‌های خبر تبدیل شده است. درصورتی که متخصصین روابط عمومی بتوانند با اخبار ارزشمند به این نیازها پاسخ دهند، سریعا یک موقعیت دو سر برد به وجود خواهد آمد.

نقش ویرایشگران ویدیویی در حال برجسته‌تر شدن است

اگر نگاهی به لیست تماس تلفن خود بیندازید متوجه افرادی خواهید شد که شاید چند سال پیش حتی از وجود آنها خبر نداشتید. ویرایشگر آنلاین، ویرایشگر ویدیو، سردبیر تولید و و و. بسیاری از اتاق‌های خبر به این نتیجه رسیده‌اند که برای تولید محتوای جذاب باید از ویرایشگران خلاق، مستعد و متخصص در راستای تولید ویدیوها استفاده نمایند.

توزیع محتوا یکی از مهمترین بخش‌های بازاریابی محتوا است

هر فردی که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در صنعت بازاریابی محتوا درگیر باشد، با این پرسش روبرو شده است که “چه برنامه‌ای برای توزیع محتوا دارد؟” بازاریابان زیرک می‌دانند که اگر زمان و هزینه صرف تولید یک محتوا می‌نمایند، باید به همان اندازه زمان و هزینه صرف نمایش آن به مخاطبین مناسب کنند. برای مدت مدیدی استفاده از رسانه‌های پولی متداول‌ترین کانال برای تبلیغ محتوا بوده است. ولی با شکوفایی بیشتر ویرایشگران آنلاین ویدیو و استفاده بیشتر از رسانه‌هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام، برندها فرصت جدیدی برای استفاده از ویدیوها جهت بازاریابی یافته‌اند.

روش دیدن اخبار توسط کاربران تغییر کرده است

آخرین دلیل مهمترین دلیل نیز است. محتوای ویدیویی آنلاین به ابزاری برای اطلاع افراد از اخبار تبدیل شده‌اند. پرچم‌داران محتوای دیجیتال مانند NowThis به‌کلی جریان داستان‌سرایی خود را تغییر داده و آنها را بر پایه ویدیوهای فیسبوکی قرار داده‌اند. حتی بازیکنان جدیدی مانند Cheddar به‌سرعت در حال افزایش سهم استفاده از ویدیوها در استراتژی‌های بازاریابی خود هستند. تنها پرسشی چالش‌برانگیزی که باقی می‌ماند این است: آیا این رسانه‌ها توانایی تغذیه حجم عظیم تقاضای مصرف‌کنندگان محتوای ویدیویی را خواهند داشت؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *