هفت اشتباه رایج که باعث کاهش ترافیک وبسایت شما می‌شود

وبسایت هر کسب‌وکاری نماد حضور 24 ساعته آن در فضای مجازی است و قطعا برای پشت سر گذاشتن مسیر موفقیت باید از مزایای وبسایت استفاده کرد. با این حال در صورتی که وبسایت شما یک یا چند مورد از مولفه‌های آزاردهنده که در ادامه به آنها اشاره می‌شود را داشته باشد، نهایتا منجر خواهد شد که افراد تمایلی برای بازدید از سایت شما نداشته باشند.

باز شدن پنجره‌های پی‌درپی

درصورتی که مجبور به استفاده از پنجره‌‌های بازشو (یا اصطلاحا Pop-Up) هستید، باید در استفاده از آنها با دقت کرده و به‌صورت پراکنده آنها را به کار بگیرید. در غیر این صورت باعث رنجش کاربران خود خواهید شد. در استفاده از پنجره‌های بازشو:

  • تا جای ممکن از عبارات مودبانه استفاده کنید تا بازدیدکنندگان شما احساس ناخوشایندی نداشته باشند.
  • در انتخاب CTAها هوشمندانه‌تر عمل کنید. می‌توانید این کار را بر عهده متخصصین بازاریابی خود بسپارید.
  • عملکرد این پنجره‌ها را ارزیابی کنید. درصورتی که پنجره‌ای عملکرد خوبی ندارد نسبت به تغییر یا حذف کلی آن اقدام کنید.

واژه‌های ناخوانا

گاهی اوقات طراحان وبسایت در بکارگیری خلاقیت خود کمی زیاده‌روی می‌کنند. استفاده از متن سفید در یک پس‌زمینه مشکی می‌تواند نمونه‌ای از همین موضوع باشد. شاید سایت‌هایی را مثال بزنید که از این تم استفاده کرده‌اند، ولی این ترکیب رنگی واقعا کاربرپسند نیست. بنابراین دلیلی برای ریسک کردن وجود ندارد. متون ریز یا فونت‌های نامتعارف می‌تواند مثال‌های دیگری از این دست باشد.

پخش خودکار ویدئوها

کاربران شما آنقدر باهوش هستند که در صورت صلاحدید برای تماشای ویدئو روی آن کلیک کنند. اگر این کار را نمی‌کنند نباید ویدئوها را به اجبار به خورد آنها بدهید. پخش خودکار ویدئو حسی شبیه به تعرض به حریم شخصی به افراد القاء می‌کند و معمولا کاربران بلافاصله پس از رویارویی با این ویدئوها تصمیم به خروج از سایت می‌گیرند.

استفاده از تصاویر کم‌ارزش

استفاده از تصاویر آبکی، احمقانه و دم‌دستی برای سایت که هیچ ایده‌ای پشت انتشار آنها وجود ندارد نه‌تنها هیچ سودی برای ترافیک شما نخواهد داشت، بلکه پس از مدتی باعث می‌شود کاربران حاضر را نیز از دست بدهید. تا جای ممکن سعی کنید تصاویر موردنیازتان را خودتان با ویژگی‌های خاصی که از آن انتظار دارید خلق کنید، چیزی که باب میل خوانندگان ویژه سایت شما باشد. هیچ کس به اندازه شما با سلیقه کاربرانتان آشنا نیست. یک تصویر واقعی گرفته‌شده توسط گوشی همراه از محیط کاری شما به‌مراتب ارزش بسیار بالاتری از یک تصویر جعلی باکیفیت از محل کار دارد.

سرعت بارگذاری پایین

اگر زمان بارگذاری کامل وبسایت شما بیشتر از چند ثانیه به طول می‌انجامد، به احتمال زیاد در حال از دست دادن بخش قابل‌توجهی از بازدیدکنندگان خود هستید. تک‌تک ثانیه‌هایی که کاربران منتظر بارگذاری محتوای شما هستند، فرصتی برای خروج از این صفحه در اختیار آنها قرار می‌دهد.

انبوهی وحشتناک متن

وقتی پای نوشتن برای وبسایت به میان می‌آید هرچه متن شما کوتاه‌تر باشد بهتر است، به‌ویژه در صفحه ورودی تا جای ممکن جملات خود را کوتاه و از عناوین شفاف و بزرگ استفاده کنید.

ارائه اطلاعات نامفهوم برای تماس با شما

اطلاعات شفافی دررابطه‌با هویت و روش‌های تماس با کمپانی به مشتریان احتمالی ارائه کنید. برخی از افراد برخلاف تصور شما در دنیای اینترنت بسیار سردرگم می‌شوند. بنابراین با ارائه اطلاعات کافی کاربرانتان را از این سردرگمی دور کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *