پنج نکته ضروری برای بازاریابی کسب‌وکارها در رسانه‌های اجتماعی

این روزها شبکه های اجتماعی بزرگترین تکیه گاه برای بازاریابان و دروازه‌ای برای ارتباط با میلیون‌ها مخاطب محسوب می‌شوند. درحالی‌که 10 سال قبل ما تاثیر رسانه‌های اجتماعی را زیر سوال می‌بردیم، امروزه این مقوله با زندگی روزمره ما عجین شده است و دیگر به‌عنوان یک انتخاب اختیاری محسوب نمی‌شود.

در ادامه به پنج نکته بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی اشاره خواهیم کرد که به توسعه و بهبود کسب‌وکار شما در رسانه‌های اجتماعی کمک خواهد کرد:

1- پیش از شروع یک برنامه برای بازاریابی در رسانه اجتماعی طرح‌ریزی کنید

توصیه می‌کنیم پیش از شروع به هر کاری ذهن خود را با این پرسش‌ها به چالش بکشید:

  • انتظار دارید بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی چه دستاوردهایی برای شما داشته باشد؟
  • جامعه مخاطب شما متشکل از چه افرادی است؟
  • مخاطبین هدف شما در چه پلتفرم‌های رسانه اجتماعی حضور دارند؟
  • مخاطبین شما چه روشی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی دارند؟
  • با استفاده از بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی می‌خواهید چه پیامی برای مخاطبین خود ارسال کنید؟

2- از حضور مخاطبین خود در رسانه‌های اجتماعی یک ارزیابی کلی انجام دهید

پیش از ایجاد هر پروفایل در رسانه‌های اجتماعی میزان حضور کاربران در آن را ارزیابی کنید. با این کار می‌توانید ارزیابی کلی از چشم‌انداز، نوع مشتریان، افراد بانفوذ مرتبط با صنعت شما، شرکا و کارکنان داشته باشید.

3- بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی را برای بازاریابی انتخاب کنید

رسانه‌های اجتماعی مختلف اهرمی متفاوت برای رسیدن به اهداف و طیف مخاطبین مختلف هستند؛ بنابراین برای هر پلتفرم به استراتژی منحصربه‌فردی نیاز دارید. به‌عنوان مثال برای کسب‌وکارهایی مانند آژانس‌های مسافرتی که وابستگی زیادی به محتوای بصری دارند، اینستاگرام و پینترست درمقایسه با گوگل+ و توییتر انتخاب بهتری هستند.

4- برای صرفه‌جویی در زمان روش استفاده از توییت‌های برنامه‌ریزی‌شده را بیاموزید

اگر مسئولیت مدیریت چندین حساب کاربری را در توییتر دارید، ابزاری مانند Hootsuite می‌تواند استرس شما برای برنامه‌ریزی را کمتر کند. بعلاوه مدیریت چندین پروفایل و حساب کاربری در چندین رسانه اجتماعی متفاوت می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد. برخی از ابزارهای دیگر برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی به قرار زیر هستند.

5- با استفاده از آمار و ارقام به‌دست‌آمده از رسانه‌های اجتماعی مخاطبین خود را به‌صورت هدفمندتر انتخاب کنید

آمار و ارقام به‌دست‌آمده از Google Analytics می‌تواند در پشتیبانی فنی محتوا و افزایش اعتبار آن مورداستفاده قرار بگیرد. این آمار و ارقام کمک می‌کند تا محتوای شما قابل‌اتکا شده و نیز کاربران را به‌صورت هدفمندتری به خود جلب کنند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *