هفت درس که باید از بهترین حساب‌های اینستاگرام بیاموزیم

همانطور که می دانید در دنیای شبکه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام افراد و برند های موفقی هستند. آنها به خوبی توانسته اند فالوئر جذب کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند، تاثیرگذار باشند و محصولاتشان را به راحتی بفروشند. حال این پرسش مطرح است که از این حساب ها چه درسی می توان گرفت؟ در ادامه نظر برخی کارشناسان را با شما در میان می گذاریم:

1-    به‌طور منظم پست کنید

شاید از شنیدن این حرف خسته شده باشید، ولی یکی از بنیادی‌ترین نشانه‌های حساب‌های موفق اینستاگرام اشتراک منظم محتوا است. فراموش نکنید که در میدان رقابت بر سر جلب توجه کاربران هستید و مطمئنا با انبوه حساب‌های موجود نمی‌توانید با یک پست در ماه انتظار پیروزی در این رقابت را داشت. برای جلب توجه و مشارکت کاربران باید بجنگید. البته تناوب ارسال پست برای کسب‌وکارهای مختلف تفاوت دارد، ولی برای آنکه از ذهن کاربران خود محو نشوید، حداقل سه پست در هفته ارسال کنید.

2-   از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

اینستاگرام یک رسانه تصویری است، بنابراین کیفیت تصاویر شما نقش مهمی در موفقیت حسابتان دارد. کافی است سری به حساب‌های شرکت‌های بزرگ بزنید تا متوجه این موضوع شوید. برای پست‌های خود از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و یا از نرم‌افزارهایی مانند VSCO یا فیلترهای درون‌برنامه‌ای خود اینستاگرام استفاده کنید تا تصاویر بهتری خلق کنید.

3-  یک فید منسجم ایجاد کنید

شاید در نگاه نخست آن را به‌دردنخور تصور کنید، ولی یکی از موضوعات مهمی که می‌توان در حساب‌های برتر اینستاگرام دید، داشتن یک صفحه فید با نمای ویژه و منسجم است. درواقع داشتن یک ظاهر منسجم کمک می‌کند که از سایر رقبای خود یک سروگردن بالاتر دیده شده و حتی سمت‌وسوی صنعت خود را به‌عنوان یک رهبر مشخص کنید. نمای ثابت انتخابی شما می‌تواند یک فیلتر خاص، کادر ویژه یا یک الگوی ثابت برای پست‌هایتان باشد. هرچند توسعه یک نمای منسجم نیازمند صرف زمان و انرژی است، ولی نتایج ارزشمندی برای حساب کاربری شما خواهند داشت.

4-   از هشتگ‌ها استفاده کنید

تقریبا می‌توان گفت توسعه و پیشرفت یک حساب کاربری در اینستاگرام بدن استفاده از هشتگ‌ها محال است. یاد بگیرید که از هشتگ‌ها میان کپشن استفاده کنید. کلید موفقیت در این مرحله، یافتن هشتگ‌های مرتبط است.

5-   از ابزارهای موجود مانند استوری استفاده کنید

یکی از اصول مهم برای موفقیت بیشتر در اینستاگرام، استفاده از قابلیت‌ها و ابزارهای جانبی است که در اختیار شما قرار دارند. استوری و ویدئوی زنده نمونه‌ای از این ابزارها هستند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید آنچه ورای انتظارات کاربران است را به آنها ارائه دهید. آنها را به پشت‌صحنه خود ببرید، ترفندهای جالب به آنها آموزش دهید و در مصرف خلاقیت خود خساست به خرج ندهید.

6-   با کپشن جذب کنید

یکی از ویژگی‌های بارز حساب‌های بزرگ اینستاگرام بکار بردن کپشن‌های جذاب و نقل داستان‌های اثرگذار است. نگاهی به حساب‌های موردعلاقه خود بیندازید. به احتمال زیاد کپشن‌های آنها نظر شما را جلب کرده و با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد. این حساب‌ها بجای آنکه با شما صحبت کنند، برایتان داستان نقل می‌نمایند. می‌توانید امتحان کنید؛ کافی است کمی با کاربران خود صمیمی‌تر برخورد کنید تا شاهد مشارکت گرمتر آنها باشید. خودتان را جای آنها بگذارید و ببینید چه انتظاری از شما دارند. به‌عنوان مثال بجای آنکه بگویید “در دوره آموزشی ما شرکت کنید” چیزی شبیه به این بگویید “خیلی برای نوشتن این متن فکر کردم ولی واقعا چیزی به ذهنم نمی‌رسید. امروز فهمیدم که چقدر نوشتن کپشن سخت است. به هر حال هیچ ایده‌ای برای سامان دادن به صفحه خود نداریم و از همین رو خوشحال خواهیم شد که پذیرای ایده‌های خلاقانه شما باشیم”.

7-  با دیگران مشارکت کنید

مطمئن باشید که برای موفقیت باید به پرسش‌ها، نظرات و حتی لایک‌های کاربران خود واکنش نشان دهید. با این روش همچنین می‌توانید کاربران خود را بهتر بشناسید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *