چهار نکته برای توسعه برند شخصی در اینستاگرام

بکارگیری یک استراتژی هوشمندانه در بازاریابی گوشی‌های همراه یکی از مهمترین بخش‌های ایجاد برند شخصی آنلاین است. همچنین برای آنکه همواره در معرض دید کاربران خود باشید توصیه می‌کنیم از حداکثر توان بالقوه‌ای که در ورای رسانه‌های اجتماعی آرام گرفته است بهره ببرید.

حال از میان شبکه‌های اجتماعی مختلفی که در دسترس کسب‌وکارهای مختلف قرار دارند، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین شبکه‌ها است که حجم شگرفی از مخاطبین و کاربران آنلاین را در خود جای داده است و اشتراک تصاویر باکیفیت، تبلیغات و ویدئوهای جذاب تنها بخشی از راز موفقیت در این شبکه محسوب می‌شود. نهایتا می‌توان گفت که این ویژگی‌های منحصربه‌فرد، اینستاگرام را به جزو لاینفک برندهای مختلف تبدیل ساخته است.

بر اساس توصیه صاحب‌نطران رسانه‌های اجتماعی بکارگیری هشتگ‌های مناسب و متون توضیحی یکی از روش‌های مؤثر برای دیده شدن در اینستاگرام است. البته توصیه می‌شود که در بکارگیری این ویژگی‌ها دقت و احتیاط کافی را بکنید. در ادامه چند نکته یادآور می‌شویم که رعایت آنها برند شما را یک سروگردن بالاتر از بقیه نشان خواهد داد:

  • نام کاربری مناسبی انتخاب کنید – آیا نام برند شما با ویژگی‌های آنلاین دیگر آن سازگاری دارد؟ با انتخاب یک نام مناسب شانس خود را برای دیده شدن افزایش خواهید داد و مخاطبین را از هرگونه سردرگمی نجات می‌دهید. همچنین برای آنکه به‌راحتی قابل‌شناسایی باشید، توصیه می‌کنیم یک لوگوی زیبا و حرفه‌ای برای برند خود انتخاب کنید.
  • محتوای تصویری فاخری تولید کنید –هزاران تصویر و ویدئویی که در هر ثانیه در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود را تصور کنید. برای آنکه محتوای شما در این دریای بی‌کران دیده شود چه چاره‌ای دارید؟ متخصصین توصیه می‌کنند که در حد توان تصاویر و ویدئوهای حرفه‌ای و کوتاه به اشتراک بگذارید. بر حسب صنعتی که در آن مشغول هستید، مخاطبین کنجکاوی خاصی برای فهمیدن اخبار و اطلاعات آن دارند. در صنعت شما چه رخدادهایی اتفاق می‌افتد؟ چه محصولات و خدمات جدیدی ارائه شده است؟ چه راه‌های جالبی برای استفاده از این محصولات وجود دارد؟ مقاصد مسافرتی برای این فصل از سال چه جاهایی است؟
  • دستورالعمل‌ها را رعایت کنید – پیش از هر چیز با قوانین اینستاگرام آشنا شوید و آنها را رعایت کنید تا از بلوکه شدن حساب خود پیشگیری کنید. از آنجایی‌که رسانه‌های اجتماعی در معرض تهدید هرزنامه‌ها قرار دارند، برای پیشگیری از ایجاد مشکلات احتمالی نیاز به لزوم قوانین و مقررات خاصی احساس می‌شود. برخی از محدودیت‌هایی که باید رعایت کنید دوری از خرید فالور و اشتراک پست‌های تبلیغاتی بی‌رویه است.
  • روی تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید – رسانه اجتماعی یعنی مکالمه و برای آنکه فروش خود را بالا ببرید باید با مخاطبین ارتباط برقرار سازید. بدین منظور پست‌های تبلیغاتی به اشتراک بگذارید؛ ولی نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که پست‌های تبلیغاتی نیز باید مشابه پست‌های عادی بوده و نقش یک فروشنده را نداشته باشند. این روزها برندهای بسیاری با تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی مشارکت کاربرانشان را بالا برده‌اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *