چگونه در اینستاگرام کپشنی بنویسیم که فالوئرها را به مشتری تبدیل کند؟

هرچند شاه‌کلید گشودن درب‌های موفقیت در اینستاگرام در گرو محتوای بصری باکیفیت قرار دارد، باید اعتراف کرد اضافه کردن یک کپشن جذاب می‌تواند کمک بسزایی در افزایش مشارکت افراد در محتوای شما داشته باشد.

تغییرات جدیدی که در الگوریتم‌های اینستاگرام صورت گرفته منجر به رتبه‌بندی پست‌ها برای نمایش به مخاطبین بر حسب تعداد نظرات و لایک‌های آن شده است. یعنی هرچه تصویر یا ویدئو شما مشارکت بیشتری از طرف کاربران جذب نماید، شانس نمایش آن به سایر مخاطبین در صدر جستجوها بیشتر است.

از آنجایی‌که یک کپشن زیبا می‌تواند به‌خوبی علاقه کاربران را به پست جلب نماید، پیشنهاد چند نکته مفید دررابطه‌با این موضوع ایده خوبی به نظر می‌رسد.

گام نخست: شناخت مخاطبین

بیش از 500 میلیون کاربر در گوشه و کنار اینستاگرام وجود دارد ولی قطعا همه آنها مشتری شما نیستند. یعنی برای ایجاد ارتباط با کاربران درست باید شناخت خوبی روی مشتریان بالقوه و جاری خود داشته باشید.

بهترین راه برای شناخت آنها ایجاد یک شخصیت خریدار است. شخصیت خریدار درواقع یک شخصیت ذهنی است که نشانگر مشتری آرمانی شماست. باید بدانید که این شخصیت خریدار چه ویژگی‌های دارد.

به طور حتم فهمیدن تمام اطلاعات کاربران ممکن نیست؛ بنابراین می‌توانید با گرفتن پاسخ چند سوال کلیدی ویژگی‌های آنها را حدس بزنید. از خودتان بپرسید که مخاطبین شما:

  • در چه طیف سنی هستند؟
  • کجا زندگی می‌کنند؟
  • چه شغل‌هایی دارند؟
  • آیا امکان استفاده از ایموجی‌ها در اینجا وجود دارد؟
  • اشکالی ندارد متن بیشتری به تصاویر خود اضافه کنم؟
  • از چه موضوعاتی لذت می‌برند؟

گام دوم: عجین شدن با اینستاگرام

هرچه زمان بیشتری صرف رسانه‌های اجتماعی کنید، نکات بیشتری درباره تفاوت آنها خواهید فهمید. هرچند لحن سنگین و جدی برای لینکدین مناسب است، بهتر است در اینستاگرام کمی نرمش بیشتری داشته و محتوای غیررسمی‌تری تولید کنید. معمولا پست‌های محبوب اینستاگرام لحن مهربان‌تری داشته و در آنها نقش و نگاری از حس شوخ‌طبعی دیده می‌شود.

گام سوم: استفاده دقیق از هشتگ‌ها

پست‌های اینستاگرامی که حداقل یک هشتگ در آنها استفاده شده است به‌طور میانگین بیش از 12 بار بیشتر از پست‌های بدون هشتگ در جذب مشارکت کاربران موفق هستند. بنابراین استفاده از هشتگ مهم است.

اگر مجبور به استفاده از هشتگ‌های زیادی هستید و در عین حال نمی‌خواهید متن خود را شلوغ کنید، به این نکات دقت کنید:

  • هشتگ‌های خود را با خطوط فاصله از کپشن اصلی جدا کنید. چون اینستاگرام تنها 3 خط نخست کپشن را نشان می‌دهد، هشتگ‌ها پنهان خواهند شد.
  • می‌توانید از هشتگ‌ها را نه در داخل کپشن، بلکه در بخش نظرات بنویسید.

گام چهارم: نوشتن پیش‌نویس

وقتی تصمیم به نوشتن کپشن گرفتید چند بار آن را بازخوانی کنید، دوباره بنویسید، پاراف کنید و چندین مرتبه آن را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که حق مطلب را ادا کرده‌اید. اگر درباره املای یک واژه مطمئن نیستید بدون تنبلی و ترس از دیگران سوال کنید. همچنین تا جای ممکن عبارات مهم را در ابتدای کپشن قرار دهید.

گام پنجم: تعبیه گزینه CTA

با قرار دادن گزینه CTA در بخش کپشن، مشارکت کاربرانتان را در محتوای خود افزایش دهید. از عبارات و فعل‌هایی استفاده کنید که آنها را تشویق به انجام کاری برای شما کند. آنها را وادار کنید که تنها به پایین و بالا بردن صفحه شما اکتفا کنند. از آنها سوال بپرسید، از آنها بخواهید دوستان و آشنایان خود را زیر پست‌ها تگ کنند و نهایتا در بخش بیو با لینک قابل‌کلیک آنها را به صفحات مناسب هدایت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *