چگونه ابزارهای دیجیتال بر موفقیت کمپین روابط‌عمومی تاثیر می‌گذارند؟

همراه با افزایش ضرورت استفاده از دنیای دیجیتال برای بازاریابی، روابط عمومی نیز فرایند مشابهی را تجربه کرده است؛ بطوریکه امروزه شاهد افول شدید استفاده از رسانه‌های چاپی هستیم (Pew Research Center). تجربه ثابت کرده است که در دنیای کسب‌وکار بعد از برخورد به یک در بسته باید دنبال پنجره باشید. ظهور دنیای دیجیتال همین پنجره می‌باشد که فرصت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. دنیای رسانه به شما و محتوایتان نیاز دارد. در یک جمله می‌توان گفت که زمان استفاده از محتوای دیجیتال و بکارگیری آن در برنامه‌های روابط عمومی فرارسیده است. زمان آن رسیده است که به چشم بیایید و اعتبار سازمان خود را بالا ببرید.

محتوای خود را به اشتراک بگذارید

فرض کنید شناخت خوبی از مخاطبان هدف خود پیدا کرده‌اید و تیم روابط عمومی شما لیستی از رسانه‌های مرتبط با این مخاطبان در دست دارد. گام بعدی چیست؟ اکنون بهترین زمان برای بکارگیری محتوا است. محتوایی را که ایجاد کرده‌اید به اشتراک بگذارید. تولید و اشتراک محتوا یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان رسانه‌ای و اثبات تخصصتان به آنها است. از مزایای این محتوا غافل نباشید.

در تولید محتوا سریع عمل کنید

فرض کنید در روزنامه صبح امروز خبری درباره یک توسعه بزرگ دررابطه‌با صنعتتان می‌بینید. باید بلافاصله به آن عکس‌العمل نشان دهید، چرا که ممکن است تاریخ انقضای آن فقط تا امروز باشد یا حداقل از اهمیت آن کاسته شود. از کارشناسان کمک بگیرید تا به کارتان سرعت دهید. با این کار به اطرافیانتان نشان می‌دهید که در کار خود جدی هستید. شاید لازم باشد اقدامات دیگری نیز انجام دهید. می‌توانید در عرض چند ساعت (تاکید می‌کنم فقط چند ساعت وقت دارید) به کمک دپارتمان بازاریابی متنی شامل سوالات متداول دررابطه‌با موضوع ذکرشده در ابتدای بند تهیه کنید. شاید حتی فرصت این را داشته باشید که یک محتوای بصری درباره آن تولید کنید. ارسال محتوای دیجیتال تخصصی در سریع‌ترین زمان ممکن  توجه کلانی را به شما معطوف خواهد ساخت.

روی محتوای بصری تمرکز کنید

همگی ما هزاران بار این جمله را شنیده‌ایم که یک عکس می‌تواند هزاران کلمه در دل خود جای دهد. بنابراین از مزیت محتوای بصری غافل نشوید. شاید یک ویدئو یا اینفوگرافیک جذاب دارید. در اشتراک آن هیچ شکی نداشته باشید. همین ویدئو ساده می‌تواند باعث بیداری هزاران ایده خفته شود. محتوای بصری حتی اگر حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته باشند، مطمئن باشید هزاران بار بهتر از یک متن تکراری خواهند بود. اینگونه از محتوا این روزها به سلطان بی‌بدیل دنیای رسانه تبدیل شده‌اند. بنابراین دپارتمان بازاریابی خود را تشویق به تولید انباری از محتوای بصری کنید. مطمئن باشید که تیم روابط عمومی و رسانه‌ای شما روزی قدردان و متوجه اهمیت این انبار خواهند شد.

دیجیتال، دیجیتال و بازهم دیجیتال. اگر محتوایی در دست ندارید یا دارید و آنها را به اشتراک نمی‌گذارید، قطعا در حال از دست دادن فرصت‌های بیشماری هستید. چشم‌انداز پیش روی دنیای روابط عمومی به بلوغ رسیده است. تمام آنچه نیاز دارید جلب توجه دیگران به سمت خودتان است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *